Centrum Dydaktyczne Uniwersytetu Medycznego
Opis inwestycji: Celem głównym projektu było unowocześnienie infrastruktury Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, podniesienie jakości kształcenia poprzez wykorzystanie technologii informatycznych i komunikacyjnych oraz zwiększenie liczby studentów na priorytetowych kierunkach studiów.
Cele szczegółowe projektu:
- Rozwój poszczególnych wydziałów naszej Uczelni, takich jak: Wydział Nauk Biomedycznych i Kształcenia Podyplomowego, Wydział Lekarski, Oddział Stomatologiczny, Wydział Wojskowo – Lekarski, poprzez podniesienie jakości kształcenia i efektywności badań naukowych.
- Rozwój infrastruktury społeczeństwa informacyjnego Uczelni, co będzie miało przełożenie na unowocześnienie oraz zwiększenie efektywności procesu kształcenia zgodne z dążeniem do budowy gospodarki opartej na wiedzy.
- Wdrożenie technologii informatycznych i komunikacyjnych (ICT) w nauczaniu.
- Rozwój współpracy międzynarodowej Uczelni, w tym organizacji studiów o charakterze międzynarodowym, oraz tworzenie europejskiej sieci kontaktów pomiędzy specjalistami w priorytetowych dziedzinach.
- Realizacja modelu szkolnictwa wyższego zgodnego z założeniami Deklaracji Bolońskiej i Strategii Lizbońskiej.
Powstanie “Centrum Dydaktycznego” niesie za sobą nie tylko korzyści związane z rozwojem sfery dydaktyczno – badawczej na samej Uczelni, ale także rozpowszechnianie i udostępnianie wyników badań i obserwacji innym Uczelniom, z kraju i zagranicy, oraz różnym gałęziom gospodarki.
Budowa i rozbudowie obiektów infrastruktury Uczelni wraz z wyposażeniem w zakresie:
- dobudowania Auli do budynku A2 od północnej strony, która mieści ponad 1000 osób, a jej powierzchnia wynosi 1200 m2,
- przebudowy i adaptacji trzech istniejących kondygnacji budynku (łącznie o powierzchni 5900 m2) spełniających rolę nowoczesnych sal wykładowych i laboratoriów.
- wykorzystania istniejących budynków położonych przy ulicy Żeligowskiego 7/9 dla stworzenia laboratoriów Wydziału Nauk Biomedycznych i Kształcenia Podyplomowego.
- Wyposażenie Uczelni w aparaturę naukowo-badawczą, teleinformatyczną wykorzystywaną w procesie dydaktycznym wraz z dostosowaniem stanu technicznego istniejącej infrastruktury do wymogów nowego wyposażenia.
Obiekt jest w pełni przystosowany do użytkowania przez osoby niepełnosprawne.